söndag 26 juni 2011

LCHF :O

Fick ett ryck där jag bestämde mig för att jag vill gå ner några kg innan bröllopet. Bara en månad kvar så det var ju lite sent att tänka på det ;) Men nu har jag hittat en ny diet som jag är alldeles extas över :D 
LCHF - Low carb high fat

Lättaste sättet att lära sig om det är
http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Och

Testade lite olika recept i går och i dag har jag gjort Pones :D "bröd" för de som kör LCHF.

3 dl pofiber
2 tsk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 kryddmått salt
250 g kesella
1 ägg
50 g smält smör
ca 0,5-1 dl grädde. 

Gjorde 3 olika. 4 stk vanliga, 4 med kardemumma och 4 stk med massa linfrön. 

Trodde det skulle vara riktigt svårt att hålla kolhydratnivån låg men i dag har jag bara fått i mig ca 7g (ska ligga runt 10-15) kolhydrater och jag är jättemätt! 

Hoppas på att kunna gå ner några kg innan bröllopet men det är inget måste. Kommer nog fortsätta med den här dieten vilket som. Man äter gott och blir riktigt mätt :O 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar