söndag 22 augusti 2010

Beslutsångesten fortsätter..

I dag är vårat stora problem titan eller vitt guld? Från första början har vi sagt titan men eftersom de ringarna vi har hittat inte kommer från Sverige så är chansen stor att det är sånt titan som inte går att ändra storleken på och inte går att klippa av vid en olycka utan då får de ta hela fingret... 
Har kollat på titanringar på titanringar.com eftersom jag har hört att ringarna där går att klippa av och ändra storlek på. Men hittar ingenting med safir istället för diamant och jag vill inte "nöja" mig med något jag ska ha på mig resten av livet.. 
Nu när jag har läst lite om titanringar så verkar det vara väldigt olika från företag till företag så vissa går att ändra och andra inte. Jag vill kunna ha samma ring hela livet och inte behöva ha den runt halsen resten av livet om jag nu skulle gå upp i vikt när jag blir äldre. R har faktiskt också beslutsångest, jag hittade en ring i dag i vitt guld med safirer och diamanter som han tyckte var riktigt snygg också. 
Vissa kanske tycker att det här är för mkt men vi tycker den var väldigt snygg båda två. Så blir det ju en helt plan till R.

De här fastnade vi för ganska så direkt, kommer vara en blå safir istället för diamanten isf. MEN så har vi det att jag inte är säker på om det företaget gör såna som går att ändra storleken på och om de isf skulle vara ärliga om man frågade..

Jaja, vi har några månader kvar på att bestämma oss innan vi måste beställa. 

1 kommentar:

  1. Titan är titan. Alla titanringar går att klippa av "vid olycka". Materialet har fått en stämpel av att vara oförstörbart, så är det inte. Ser du en ring du vill ha så köp. Spelar ingen roll om den är köpt utrikes. Ur den synvinkeln, alltså. Finish etc kanske skiljer sig från den "svenska standarden" däremot, det vågar jag inte uttala mig om.

    SvaraRadera