onsdag 18 augusti 2010

Sjuklingar?

Vaknade kl halv 7 i morse av att R kom och la sig bredvid mig igen, "jag har precis ringt och sjukanmält mig för första gången sen jag började jobba där i december". Så i dag mår han ungefär som jag gjorde i går kväll, helt spyfärdig och orkar inte göra någonting.
Mår väl lite bättre själv i dag men har inget annat val än att gå till skolan i dag. CSN tanten skulle komma dit i dag och jag behöver verkligen prata med henne eftersom det har blivit så mkt strul.

Fick svar i går från La Cuvée som sa att de har semester de 2 veckorna vi har som provisoriska datum och veckan innan och efter med. Så då är det bara att börja leta vidare.. Har hittills kollat på 20 lokaler i dag. Skickat mail till vissa men vi är allt för många för de flesta lokalerna nu. Började med ett litet bröllop och nu är vi uppe i 80 pers med oss själva :O Hade varit så mycket smidigare om det inte fanns de man är "tvungen" att bjuda men men vad gör man inte för att behålla släktsämjan ;P
Så vi får se hur det blir, lär väl säkert sluta med någon skabbig bygdegård som vi får piffa upp för flera tusen.. Men men, det viktigaste är ju att jag får bli hans fru :D

Gick till biblioteket här i går i hopp om att ingen hade lånat boken jag behövde. Kollade i måndags kväll och då fanns den kvar men så var jag lite seg i går morse så när jag kom dit var den utlånad :/ Så nu får jag hoppas på att csn kommer snart så att jag kan köpa boken istället.

Näe lite kaffe nu och mysa med min sjukling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar