tisdag 17 augusti 2010

Välkommen till min helt onödiga blogg ;)

Ja då börjar jag skriva min blogg. Har alltid sagt att jag då aldrig skulle skriva någon blogg, men nu är det så mycket som jag behöver skriva av mig i samband med studier och bröllopsplanering.

Ja vart ska man börja.. I går var jag i skolan första gången, lite info och personligt möte med läraren sen så fick jag gå hem. Jusste vi gjorde ett svenska test också så vi får väl se hur det gick på det ;P Fick mail från csn nu på morgonen där de tyckte att hela min ansökan var fel då jag studerar på medlearn men jag trodde det var vanligt komvux eftersom jag sökte på kumvux sida :S Får ringa tanten som har hand om det i dag och se vad hon säger. Skulle verkligen behöva pengarna nu när jag har fått litteraturlistan..

Och bröllopsplaneringen.. Ja jag har väl kommit relativt långt i planeringen men står stilla på vissa punkter. Har redan valt klänning, någorlunda bukett och färgtema, mat, dryck och trodde jag hade lokal men icke.. Hade hittat drömlokalen MEN nu ska vi göra all mat själva för ca 75 pers så när vi fick mailet att de inte har något kök så gick ju inte det som planerat.. Nu letar jag för fullt igen och R vill då gärna fira våran dag i "Feskekörka" för att det skulle vara en  som han säger "cool grej". Jag själv ser mest bara massa mer jobb, visst får vi personal och så där MEN det behövs så mycket mer tid och pengar att dekorera hela stället eftersom det är inte direkt den klassiska looken jag har velat ha från början.. Men men, har skickat massmail till de flesta lokalerna i och runt gbg nu så får se vad man får för svar till slut. Förhoppningsvis är det klart tills slutet på veckan så att jag kan lugna ner mig lite igen.

Näe nu ska jag äta lite frukost och kolla på bones tror jag innan jag ringer csn tanten och går till biblan för att skaffa lånekort (har hittat första boken jag behöver där :D )

1 kommentar: